FANDOM

Christopher Mason "Chris" Savino (ur. 2 października 1971 r.) — artysta, scenarzysta, producent i reżyser. Jest twórcą Harmidomu. Urodził się w Royal Oak w stanie Michigan. Stąd wzięła się nazwa serialowego miasta Royal Woods.

Biografia

Savino rozpoczął karierę przy opracowaniu graficznym na planie Ren i Stimpy w 1991 roku. Później pracował jako scenograf i scenarzysta w Rocko i jego świat Nickelodeona w 1993 roku i od tego czasu pracuje jako pisarz i reżyser w takich serialach jak: Laboratorium Dextera, Atomówki, Samuraj Jack, Z życia nastoletniego robota, Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, Kick Strach się bać i My Little Pony: Przyjaźń to magia.

Pracował w Spümcø, pracowni Joego Murraya, Nickelodeon Animation Studios, Hanna Barbera, Cartoon Network Studios i Disney Television Animation, a obecnie planuje krótkometrażowy film na żywo o nazwie Bigfoot & Grey: On the Run i animowany film o nazwie Przygody w mleku.

Harmidom

W 2013 roku Savino stworzył " Harmidom" - serial oparty na własnych doświadczeniach życiowych. Dorastał w dużej rodzinie (jest dziewiąty z dziesiątki rodzeństwa). Oprócz swojej głównej pracy, jest także członkiem Artist's Artist Collective w Nickelodeon Animation Studio, gdzie pracownicy branży animacyjnej pomagają szkolić i pielęgnować nowe talenty, które docierają do studia.

Poza zwykłymi obowiązkami, rysuje także karty tytułowe do niektórych odcinków. Zazwyczaj kieruje każdym odcinkiem serii.

W październiku 2017 został oskarżony o napastowanie seksualne i zwolniony z pracy. Jego miejsce w produkcji serialu zajął Michael Rubiner.

Ciekawostki

  • Savino nazwał Hirka (ang. Lincoln) po nazwie ulicy, w której dorastał jako dziecko, E Lincoln Ave.
  • Harma i Hola (ang. Luna i Lola) zostały nazwane po imieniach jego dwóch jamników.