FANDOM

Harmidom (ang. The Loud House) to amerykański serial animowany stworzony przez Chrisa Savino a wyprodukowany przez wytwórnię Nickelodeon Animation Studio.

Premiera serialu odbyła się w Stanach Zjednoczonych 2 maja 2016 na amerykańskim Nickelodeon. Dwa tygodnie później pojawił się w Polsce 16 maja 2016 na antenie Nickelodeon Polska.

Dosłowna nazwa serialu oznacza "głośny dom", co jest odniesieniem do nieładu rodziny Harmidomskich. Harmidom to pierwsza kreskówka stworzona i wyreżyserowana przez samego Savino. Pracował on przy innych kreskówkach (tj. Laboratorium Dextera: Wyprawa w przyszłość, Z życia nastoletniego robota: Ucieczka z planety Roju), przy których był tylko producentem lub twórcą scenorysu.

Fabuła serialu

Serial opisuję perypetie 11-letniego Hirka Harmidomskiego i jego dziesięciu sióstr. Najstarszą z nich jest 17-letnia, władcza i cyniczna Hania. Poza nią bratu dają się we znaki: Honia, Harma, Hila, Hela, Hercia, Hen, Hola, Hala i najmłodsza, 15-miesięczna Holly. Jako jedyny syn w rodzinie, chłopak musi codziennie wymyślać kolejne sposoby na rozwiązanie problemów, której w rodzinie Harmidomskich nie brakuje. Pomaga mu w tym jego najlepszy przyjaciel, Cezary.

wg Nickelodeon

Zastanawialiście się kiedyś jak to jest dorastać w dużej rodzinie? Jedenastoletni Hirek pokaże wam jak przetrwać w domu, w którym jest się jedynym chłopcem, otoczonym wianuszkiem 10 sióstr.

Postacie

Pierwszoplanowe:

  • Hieronim "Hirek" Harmidomski — główny bohater. 11-letni chłopiec, jedyny syn w rodzinie Harmidomskich. Interesuje się komiksami.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Hanna "Hania" Harmidomska — 17 letnia, najstarsza z sióstr. Większość czasu spędza przed telefonem, rozmawiając lub pisząc ze swoim chłopakiem, Robertem.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Honorata "Honia" Harmidomska — druga najstarsza siostra, ma 16 lat. Często używa słowa "masakra". Jest strasznie naiwna i niemądra.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Harmonia "Harma" Harmidomska — 15 latka, jej ulubionym zajęciem jest gra na gitarze elektrycznej i wszystkim związanym z muzyką rock&roll. 

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Hilaria "Hila" Harmidomska — 14 latka, którą pasją życiową są żarty, które nie śmieszą nikogo poza nią, Cezarym i tatą.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Helena "Hela" Harmidomska — 13 latka, bardzo energiczna i konkurencyjna. Często angażuje się w sport i inne działania fizyczne.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Hermina "Hercia" Harmidomska — 8 latka, cyniczna, sarkastyczna i całkiem inteligentna jak na swój wiek. Ubiera się na czarno, interesuje się fikcją gotycką, a w swoim wolnym czasie po kryjomu czyta książki o kucykach.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Henna "Hen" Harmidomska — 6-letnia dziewczynka, siostra bliźniaczka Holi. Jest chłopczycą w przeciwieństwie do siostry.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Hola Harmidomska — 6-letnia dziewczynka, siostra bliźniaczka Hen. Ubiera się w różowe ciuchy księżniczki i zachowuję się jak mała dama w przeciwieństwie do siostry.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Halszka "Hala" Harmidomska — 4-letni geniusz. Jest drugą najmłodszą siostrą. cały czas błyska nieprzeciętnym intelektem, sepleni.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Holandia "Holly" Harmidomska — najmłodsza, 15-miesięczna dziewczynka.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Cezary Młodowski — najlepszy przyjaciel Hirka, który służy jako skrzydłowy w jego wyczynach. Zakochał się w Hani, najstarszej z sióstr.

Więcej o postaci przeczytasz tutaj.

  • Dzieciaki mają psa Lolka, chomika Geo, kota oraz kanarka.

Więcej postaci znajdziesz TUTAJ.

Ciekawostki

  • Pierwsze odcinki sezonu drugiego miały czołówkę instrumentalną.
  • Siostry bardzo często zachowują się nie fair wobec Hirka. Blokują mu łazienkę, biją go, obwiniają, wtrącają się w jego sprawy, grzebią w jego rzeczach, przesadnie się nim opiekują itd.
  • Początkowo serial miał opowiadać o rodzinie króliczków.
  • Harma jest ulubioną siostrą większości widzów.
  • Pewna fanka serialu domyśliła 5 nowych sióstr: Hipolitę ''Hipcię'' (ang. Lulu), Hugonę ''Hugę'' (ang. Lancy), Hiacyntę ''Hiackę'' (ang. Lea), Hennę '' Henię'' (ang. Lonia) i Halinę ''Halin'' (ang. Linda).

Piosenka tytułowa

W Harmidomu dzień po dniu, 
Taki tłok, że brak ci tchu, 
Do łazienki pędzisz na czas 
(Czas! Czas! Czas!) 
Stos bielizny, pieluch stos, 
Aż zatykać musisz nos, 
I często nie wiesz już, czy radę dasz 
W Harmidomu! W Harmidomu! 
Krzyk, ryk, zabaw smak, 
Naszej czułości świat! 
W Harmidomu! W Harmidomu! 
Ty sam i dziesięć sióstr?
Nie ma sprawy, pełny luz! 
Har! Mi! Dom! Nasz dom! 
Pokoje dzieci 
Pokój Hani i Honi- ściany pomalowane są na błękit. Pod sufitem wiszą lampki choinkowe, a w pokoju znajduje się maszyna do szycia, biurko, manekin oraz łóżka dziewczynek. 
Pokój Harmy i Hili- ściany mają kolor purpurowego fioletu. Jest tam piętrowe łóżko sióstr, szafka z lustrem, mini scena do występów Hilarii, instrumenty Harmonii, jej plakaty, szafa z rekwizytami. 
Pokój Heli i Herci- Ściany są szare, w pokoju zobaczyć można łóżko Herci, łóżko Heli, biórko i małą szafkę pod okem, Hela ma na ścianie proporczyki. 
Pokój Holi i Hen- Ściany są barwy różowej, w środku są łóżka bliźniaczek, lustro, pufa, stolik do przyjęć Holi, a także terrarium Hen, ubranie przy jej łóżku i plakat. 
Pokój Hali i Holly- ma zielone ściany, biurko, łóżka dziewczynek, zabawki i przewijak Holly. 
Pokój Hirka- ściany są żółto- brązowawe, jest tam łóżko, szafka, lusterko i zabawki Hirka