FANDOM

Rola brata (ang. Baby Steps) – czwarty odcinek drugiego sezonu serialu Harmidom oraz pięćdziesiąty szósty odcinek ogółem.

Streszczenie

Czarek myśli, że jego ojcowie zamierzają adoptować nowe dziecko, więc Hirek uczy go jak zostać dobrym, starszym bratem.

Bohaterowie

Fabuła

Prolog

S2E03A Clyde tells Lincoln the news

Hirek dostaje ważny telefon od Czarka.

Odcinek zaczyna się, gdy Hirek dostaje o pierwszej w nocy telefon z nowymi wiadomościami od Czarka. Po podsłuchaniu konwersacji swoich ojców, Czarek wierzy, że będzie miał rodzeństwo i prosi Hirka o radę jak być dobrym bratem. Następnego ranka, Hirek mówi Czarkowi o trzech P Hirka, starszego brata: Pewność siebie, Pielęgnacja i Przysmaki. Hirek rzuca Czarkowi pychosmaczki i zaczyna szkolić Czarka, pokazując, jak troszczy się o swoje młodsze siostry, Czarek wszystko notuję.

Porady Hirka

S2E03A Attacking the Evil Troll

Hirek przebiera się za trolla.

Hirek zaczyna swoje integracje brata pomagając Holly, która zraniła się w kciuk. Następnie, słyszy walkę bliźniaczek, więc postanawia wkroczyć. Hola chciała, żeby Hen strzegła jej zamku, ale Hen myśli, że strzeżenie jest nudne, a plądrowanie super. Hirek rozwiązuje tę kłótnie udając, że jest trollem. Dzięki temu, siostry współpracują ze sobą próbując pozbyć się "złego trolla" z zamku. W kuchni Hirek przykłada lód do swojej śliwy na oku, którą zrobiły bliźniaczki i robi kanapki z masłem orzechowym i dżemem dla Halszki. Następnie pojawia się Hercia, która prosi go o rymu do słowa "grób". Czarek podaje jej kilka.

Czarek w akcji

Hirek słysząc kłótnie sióstr pyta się Czarka, czy ma ochotę spróbować. Czarek przytakuję i biegnie na górę. Okazało się, że Hala ukarła Hen ukochanego szczurka, a Hala odpowiada, że jest jest potrzebny do

S2E03A Whatever

Biedny Czarek.

eksperymentu. Próbuję pomóc siostrą, bezskutecznie. Nagle z wentylacji wychyla się Hercia, która pyta go o poradę jak rozpoznać bratnią duszę. Potem Hola przychodzi do niego z prośbą o ułożenie choreografii do tańca z wstążką. Holly przychodzi do niego z uszkodzoną zabawką. Czując się przytłoczony, Czarek rzuca siostrom ciastka i próbuję opuścić dom, ale w drzwiach stoi Hania, na której widok mdleje i leci mu krew z nosa.

"Życie mi ratujesz!"

Po przebudzeniu się w pokoju Hirka, Czarek mówi mu, że zrujnował wszystkie trzy zasady i nie radzi sobie z pewnością siebie. Hirek próbuję mu pomóc, pocieszając go i zachęcając do działania, ale Czarek się poddaje. Hirek proponuję mu pogranie w gry wideo. Gdy Hirek poszedł po przekąski, Czarek gra w grę, ale nagle do pokoju wchodzi Hala potrzebująca pomocy przy zawiązaniu buta. Po zawiązaniu sznurówek, Hala mówi, że

S2E03A Where's my 5 Bucks-

Próbował pomóc...

Czarek życie jej ratuję. Hercia strasząc Czarka stoi za nim i pyta o rym do słowa Hania. Czarek mówi jej setki rymów, a Hercia dziękuję, mówiąc, że życie jej ratuję i odchodzi. Następnie Hola wjeżdża do pokoju swoim autem i prosi Czarka o zapięcie pasów. Po udzieleniu przez Czarka instrukcji pasów, Hola mówi, że życie jej ratuję i odjeżdża. Na koniec, Holly raczkując, podchodzi do niego z książką, którą chcę, żeby jej przeczytał. Po przeczytaniu bajki, Czarek, bardziej pewniejszy siebie z Holly na rękach schodzi po schodach poszukać Hirka, chcąc się pochwalić, że załapał pierwszą zasadę.

"Pomocna" dłoń

S2E03A You guys doing okay-

Już po wszystkim.

Nagle, Czarek słyszy głosy dochodzące z ogrodu. Okazało się, że Hirek obiecywał zapłatę siostrom, żeby te poprosiły Czarka o rzeczy, które zazwyczaj proszą Hirka, żeby zwiększyć jego pewność siebie. Wściekły Czarek

oddaję Hirkowi Holly i chce wyjść, nie słuchając nawet tłumaczeń Hirka. Czarek, ze spuszczoną głową w dół chce wrócić do domu, lecz słyszy wołanie Hen, która utknęła na drzewie. Początkowo myśli, że to część podstępu Hirka, ale Hen mówi mu, że naprawdę utknęła i ze swoim szczurkiem, który ma lęk wysokości i ona chyba też. Czarek przystawia drabinę i pomaga Hen i szczurkowi zejść na dół. Już po wszystkim, Hen mówi mu, że życie jej ratuję i po przytuleniu go, ucieka.

Prolog

Hirek chcę przeprosić Czarka, lecz Czarek uspokaja go, mówiąc, że jest już wystarczająco pewny siebie żeby

S2E03A Clyde gets a new kitten

Zamiast rodzeństwa, Hirek dostaję kotka.

powiedzieć swoim ojcom, że jest gotowy być starszym bratem.

Później, w domu, przy obiedzie, ojcowie mówią Czarkowi że muszą mu o czymś powiedzieć, on mówi, że już o wszystkim wie, i że gotowy jest zostać starszym bratem. Ojcowie śmieją się, tłumacząc, że nie przygotowali się na przyjęcie dziecka tylko na przyjęcie kociaka ze schroniska.

Potem, gdy Herbert i Harry chcą wyjść z domu zostawiając Czarka samego z kotami, Czarek mówi, że zastosuje się do trzech zasad: pielęgnacji, pewności i przysmaków. Koty wskakują na niego, a on mówi, że trzeba uważać co się mówi.

Cytaty

Hen: (do Czarka) Hala skradła mi ukochanego szczurka!
Hala: Jakiego szczurka? To przedmiot eksperymentu numer 7A.
Czarek: (do Hirka) Starszym bratem będę! To najważniejsza z moich ról, obok roli bratniej duszy Hanny.
Hala: Potrzebuję pomocy przy zawiązaniu buta.
Czarek: A myślałem, że jesteś geniuszką.
Hala: Owszem, dlatego tak trialne czynności już mi się w rozumie nie mieszczą.
Hen: (do Czarka) Ugrzęźliśmy tutaj ze szczurkiem, a on chyba ma lęk wysokości i ja chyba...trochę też.

Ciekawostki

  • "Sygnały" jakie dostawał Czarek od swoich ojców:
    • różowe "śpioszki" w pralce.
    • butle ze smokiem w zmywarce.
    • rozmowa o "maleństwie"
  • Na tytułowej karcie widać Hirka i Czarka jako niemowlaków. Ząb Hirka nie jest rozdrobniony, co sugeruję, że może rozdrobnił przy jakimś wypadku. Czarek nosi okulary, to oznacza, że musiał nosić je od urodzenia.
  • Okazuje się że Hen boi się wysokości.
  • Dowiadujemy się że Holly wie jak powiedzieć "ciasteczko".
  • W tym odcinku ze starszych sióstr Hirka pojawia się tylko Hania.
  • To już czwarty odcinek, w którym Hirek nie jest najważniejszy.
    • Jest to także pierwszy przypadek, gdy członek rodziny Harmidomska nie jest najważniejszy. Zamiast tego jest Czarek.
  • Pierwsza część tego odcinka jest pomijana podczas emisji na Filipinach.
    • Również ostatnia scena tego odcinka została wycięta.
  • Ten odcinek został pominięty w rosyjskim dubblingu z nieznanych powodów.
  • Możliwe, że ten odcinek ma miejsce po odcinku "Zwisy dwuznaczności", ponieważ Hirek nie wiedział, że Hola umie czytać.
  • Również możliwe, że ten odcinek ma miejsce po odcinku "Miss inna niż inne", ponieważ Hola odzyskała zdrowie, a także w tym odcinku Hirek wie, jak wykonać choreografię tańca z wstążką dla Holi.
  • To trzeci odcinek, w którym na karcie tytułowej pojawia się Czarek.
  • To pierwszy odcinek drugiego sezonu, w którym pojawia się Hercia, która straszy kogoś.

Odniesienia

  • Myszka Miki- Jedna z zabawek w szufladzie Hireka przypomina słynną kreskówkową mysz Walta Disneya.

Błędy

S2E03A Lily wants a Cookie

Holly ma brwi...

  • W scenie, w której Holly płacze ma brwi, a normalnie ich nie ma.
  • Z jednym ząbkiem Holly nie byłaby w stanie ugryźć ciasteczka.
  • Kiedy Hirek zrobił Hali cztery kanapki z masłem orzechowym i dżemem w kształcie trójkątów z odciętymi skórkami pokazane są tylko trzy z nich.
  • Czarek rzucił ciasteczka młodszym siostrą Hirka, ale w scenie, w której Czarek zaczyna uciekać, ciasteczka są na swoim miejscu.
  • Kiedy Hirek rozmawiał z Halą, na lodówce były zawieszone tylko dwie notatki, a później, gdy rozmawiał z Hercią, było ich mnóstwo.

Powtarzające się sytuacje

  • Hirek lub Czarek dają młodszym siostrą Hirka ciasteczka.
  • Dwie młodsze siostry Hirka zaczynają się kłócić.
  • Jedna z młodszych sióstr prosi Czarka o pomoc.
  • Jedna z młodszych sióstr mówi Czarkowi, że życie jej ratuję.
  • Hirek i Czarek pomagają młodszym siostrom.
  • Hirek uczy Czarka jak być dobrym starszym bratem.