FANDOM

Szczęście w nieszczęściu (ang. No Such Luck) — czternasty odcinek drugiego sezonu serialu Harmidom oraz sześćdziesiąty szósty ogółem.

Streszczenie

Rodzina Hirka uważa, że przynosi on pecha.

Postacie

Robert i Margo nic nie mówią w tym odcinku.

Fabuła

Hirek uważa, że uważany jest za osobę nieszczęśliwą. Hela prosi go, aby przyszedł na jej grę w softball. Hirek zaprzecza, ale Hela mówi, że wygrała już sześć ostatnich gier.

Podczas gry w piłkę Hirek pozostaje nieszczęśliwy, a drużyna Heli przegrywa z drużyną przeciwną. Hela myśli, że to naprawdę pech.

Hirek chce przyjść do niektórych z jego sióstr, ale z powodu pecha, zabrania mu przyjścia. Pewnego dnia, gdy rodzina Hireka udaje się na mecz zapaśników aligatora Hen, opuszczają Hireka w domu. Następnego ranka Hirek jest zmuszony zjeść śniadanie w salonie.

Kolejny dzień, w którym rodzina Hireka idzie do kina, nie chcą, żeby Hirek przyszedł, bo myślą, że coś złego może mu się przydarzyć, więc zostawiają go w spokoju jeszcze raz. Tej nocy, kiedy Hirek zapuszcza się do łóżka, jego pokój jest zamknięty. Na zewnątrz Lolek nie pozwala mu spać w budach, sprawiając, że Hirek w końcu śpi na podwórku.

Następnego ranka rodzina Hireka planuje jutro wyjechać na plażę, nie pozwalając Hirekowi.

Na zewnątrz Hirek nazywa swoją rodzinę, że nie ma czegoś takiego jak pech. Przepraszają, podczas gdy pan Lament słucha. Następnie Hirek znajduje żołędzie w piżamie ze spania na podwórku. Obwinia wiewiórki, co daje mu wyobrażenie o rozgrywkach softballowych Heli.

W grze Heli w softballowej grze Hirek ma na sobie kostium maskotki drużynowej. Hela uderza w homerun i wygrywa. Kiedy rodzina krzyczy na zwycięstwo Heli, Hirek zdejmuje skafander i twierdzi, że ma rację. On naprawdę nie ma pecha! Rodzina idzie na plażę, ale zmusza Hireka do noszenia wiewiórkowego stroju.

Odniesienia

  • Mario - czapka Bogdana na balladę Heli przypomina słynnego hydraulika gier wideo Nintendo.
  • Peanuts - Kiedy Hela zostaje trafiona przez muchową kulę, obraca się i upada na ziemię, gdy jej ubrania odpadają, odnosząc się do tego samego, co dzieje się z Charliem Brownem.

Ciekawostki

  • Na początku odcinka jedyną solową linią Herci jest "A potem nie zapominaj o mojej rywalizacji o kopanie grobów". Stało się to poza ekranem. Za każdym razem, gdy pojawia się na ekranie, nie ma linii solowych.
  • To już drugi raz, gdy pojawia się Margo bez żadnych linii dialogu.
  • Robert pojawia się tylko na ekranie, ale nie wypowiadana żadnych kwestii i nikt nie wypowiada jego imienia.
  • Hila nie mówi w swoim normalnym ubraniu, ale tylko w stroju klauna.
  • Lolek pojawia się tylko poza ekranem.
  • Jest to jedyny odcinek emitowany w marcu 2017 roku w Ameryce, gdzie Hila jest komediowy.
    S2E08A Lincoln tied up

    Związany Hirek.

  • Bunkier Halszki z odcinka "Prima aprilis rządzi" jest wspominany w tym odcinku.
  • Po raz pierwszy rodzice Harmidomska pojawili się w ósmym odcinku sezonu.
  • W tym odcinku po raz drugi Hen wiąże Hirka, pierwszy raz zrobiła to w odcinku "Harmi-music".
  • Ironia: Pep pozostaje nieszczęśliwy, kiedy określenie "pep" oznacza energię i dobre samopoczucie.
  • Morał: Nie żyj kłamstwem, bo prędzej czy później wpadniesz w kłopoty.